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Kassildes

My script MAPINFO does not work... what do I do?

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Hi! I am Brazilian.

Map e1m8 edited:

map E1M8 "HHUSTR_E1M8"
next "EndGame1"
secretnext "E1M9"
sky1 "SKY1"
music "MUS_E1M8"
cluster 6

clusterdef 6
flat FLOOR25
music MUS_CPTD
exittext "Com a destruição das Iron liches"
"e seus asseclas, o último dos mortos-vivos"
"foi apurado a partir deste plano de existência."

"Essas criaturas tinham que vir de algum lugar,"
"embora Corvus, nosso herói, tem a suspeita"
"furtiva que o portal de fogo do Hells Maw"
"se abriu para a sua próxima dimensão."

"Tendo certeza de que mais mortos-vivos"
"(ou coisas ainda piores) não vêm,"
"Corvus terá que ir ao outro mundo e selar"
"Hells Maw."
"É claro que isso significa que ele pode ficar"
"preso em um lugar muito hostil."
"Mas ninguém nunca disse que:"
"Ser um herege é fácil!"

NOW appears in the following exclamation gzdoom.exe:

SC_GetFloat: Bad numeric constant "music".
Script MAPINFO, Line 5

it's all right! But ... what is missing? Write to me as it is the real script.

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"sky1" expects 2 parameters - texture name and scroll speed - but you only give it one parameter (the texture name), so it tries to take the word "music" on the following line as the second parameter of "sky1", but the word "music" isn't a floating point number and so it fails.

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Kassildes said:

SC_GetFloat: Bad numeric constant "music".
Script MAPINFO, Line 5

I think you've missed '=' in this line:
music "MUS_E1M8"

It should probably be like:
music = "MUS_E1M8"

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No, ChekaAgent, he's using the old MAPINFO syntax that doesn't have either = or {}. He's fine as long as he keeps his syntax consistent, but mixing old syntax with new syntax would only make things worse.

That said, Kassildes, consider rewriting your entire MAPINFO in the new syntax instead of the obsoleted old one.

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It worked this way:

map E1M8 "Hell's Maw"
music "MUS_E1M8"
sky1 "SKY1" 0
next "EndGame1"
secretnext "E1M9"
cluster 6

clusterdef 6
flat FLOOR25
music MUS_CPTD

FROM HERE, ANIMATED TEXT GOES WRONG!

exittext "Com a destruiçao das Iron liches"
"e seus asseclas, o último dos mortos-vivos"
"foi apurado a partir deste plano de existência."

"Essas criaturas tinham que vir de algum lugar,"
"embora Corvus, nosso herói, tem a suspeita"
"furtiva que o portal de fogo do Hells Maw"
"se abriu para a sua próxima dimensão."

"Tendo certeza de que mais mortos-vivos"
"(ou coisas ainda piores) não vêm,"
"Corvus terá que ir ao outro mundo e selar"
"Hells Maw."
"É claro que isso significa que ele pode ficar"
"preso em um lugar muito hostil."
"Mas ninguém nunca disse que:"
"Ser um herege é fácil!"


I DO RESOLVED THAT AND IT WORKED!:


clusterdef 6
flat FLOOR25
music MUS_CPTD
exittext "Com a destruiçao das Iron liches"


I DO NOT WANT THIS TEXT SMALL "Com a destruiçao das Iron liches"... ALL WANT! WHAT I DO TO GET ALL TEXT I MADE?

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Try this: (one quote, multi-line)

exittext "Com a destruiçao das Iron liches\n\
e seus asseclas, o último dos mortos-vivos\n\
foi apurado a partir deste plano de existência.\n\
\n\
Essas criaturas tinham que vir de algum lugar,\n\
embora Corvus, nosso herói, tem a suspeita\n\
furtiva que o portal de fogo do Hells Maw\n\
se abriu para a sua próxima dimensão.\n\
\n\
Tendo certeza de que mais mortos-vivos\n\
(ou coisas ainda piores) não vêm,\n\
Corvus terá que ir ao outro mundo e selar\n\
Hells Maw.\n\
É claro que isso significa que ele pode ficar\n\
preso em um lugar muito hostil.\n\
Mas ninguém nunca disse que:\n\
Ser um herege é fácil!"

Or if it doesn't work, this: (one quote, single-line)

exittext "Com a destruiçao das Iron liches\ne seus asseclas, o último dos mortos-vivos\nfoi apurado a partir deste plano de existência.\n\nEssas criaturas tinham que vir de algum lugar,\nembora Corvus, nosso herói, tem a suspeita\nfurtiva que o portal de fogo do Hells Maw\nse abriu para a sua próxima dimensão.\n\nTendo certeza de que mais mortos-vivos\n(ou coisas ainda piores) não vêm,\nCorvus terá que ir ao outro mundo e selar\nHells Maw.\nÉ claro que isso significa que ele pode ficar\npreso em um lugar muito hostil.\nMas ninguém nunca disse que:\nSer um herege é fácil!"

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Thanks!!! IT WORKS WELL!!!:

map E1M8 "Hell's Maw"
music "MUS_E1M8"
sky1 "SKY1" 0
next "EndGame1"
secretnext "E1M9"
cluster 6

clusterdef 6
flat FLOOR25
music MUS_CPTD
exittext "Com a destruicao das Iron liches \
e seus asseclas, o ultimo \
dos mortos-vivos foi apurado \
a partir deste plano de existencia. \
\
Essas criaturas vieram de algum lugar \
e Corvus, nosso heroi, tem a suspeita \
furtiva de que o portal de fogo \
Hells Maw se abriu para \
uma proxima dimensao. \
\
Tendo certeza de que mais mortos-vivos \
ou coisas ainda piores nao vem, \
Corvus tera que ir ao outro mundo \
e selar Hells Maw. \
Isso significa que ele pode ficar \
preso em um lugar muito hostil. \
Mas ninguém nunca disse que: \
Ser um herege foi facil!"


Note that the bars "\" are far from the text, because it's time to Execute the game and finish, these bars appear like "_" and disrupts the text. so I decided to put them well away from the game display.

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WHAT SHOULD I WRITE THE SCRIPT BELOW THAT, AFTER THE ANIMATED TEXT THEN APPEARS TO NEXT IMAGE EPISODE "HELL'S MAW"?

map E1M8 "Hell's Maw"
music "MUS_E1M8"
sky1 "Sky1" 0
next "EndGame1"
secretnext "E1M9"
cluster 6

clusterdef 6
flat FLOOR25
music MUS_CPTD
exittex "xxxxxxxxxxxx"

NOTE: (I've created a graphic PNG named "E1END" imported by SLADE into Heretic WAD).

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Instead of:

next "EndGame1"
Write:
next EndPic "E1END"
Also correct "exittex" to "exittext".

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THANK YOU!!! ALL RIGHT!

YOU COULD WRITE FOR ME SCRIPT MAPINFO E3M8? (I wanted to know what would be the "next" this map)

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It can be whatever you want. If you want it to display another picture, use the same formula as you did here: next Endpic "LUMPNAME", where LUMPNAME is a name of some graphic lump, whichever one you want.

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