Kassildes Posted March 29, 2016 Hi! I am Brazilian. Map e1m8 edited: map E1M8 "HHUSTR_E1M8" next "EndGame1" secretnext "E1M9" sky1 "SKY1" music "MUS_E1M8" cluster 6 clusterdef 6 flat FLOOR25 music MUS_CPTD exittext "Com a destruição das Iron liches" "e seus asseclas, o último dos mortos-vivos" "foi apurado a partir deste plano de existência." "Essas criaturas tinham que vir de algum lugar," "embora Corvus, nosso herói, tem a suspeita" "furtiva que o portal de fogo do Hells Maw" "se abriu para a sua próxima dimensão." "Tendo certeza de que mais mortos-vivos" "(ou coisas ainda piores) não vêm," "Corvus terá que ir ao outro mundo e selar" "Hells Maw." "É claro que isso significa que ele pode ficar" "preso em um lugar muito hostil." "Mas ninguém nunca disse que:" "Ser um herege é fácil!" NOW appears in the following exclamation gzdoom.exe: SC_GetFloat: Bad numeric constant "music". Script MAPINFO, Line 5 it's all right! But ... what is missing? Write to me as it is the real script. 0 Share this post Link to post
scifista42 Posted March 29, 2016 "sky1" expects 2 parameters - texture name and scroll speed - but you only give it one parameter (the texture name), so it tries to take the word "music" on the following line as the second parameter of "sky1", but the word "music" isn't a floating point number and so it fails. 0 Share this post Link to post
Li'l devil Posted March 29, 2016 Kassildes said:SC_GetFloat: Bad numeric constant "music". Script MAPINFO, Line 5 I think you've missed '=' in this line: music "MUS_E1M8" It should probably be like: music = "MUS_E1M8" 0 Share this post Link to post
scifista42 Posted March 29, 2016 No, ChekaAgent, he's using the old MAPINFO syntax that doesn't have either = or {}. He's fine as long as he keeps his syntax consistent, but mixing old syntax with new syntax would only make things worse. That said, Kassildes, consider rewriting your entire MAPINFO in the new syntax instead of the obsoleted old one. 0 Share this post Link to post
Kassildes Posted March 29, 2016 It worked this way: map E1M8 "Hell's Maw" music "MUS_E1M8" sky1 "SKY1" 0 next "EndGame1" secretnext "E1M9" cluster 6 clusterdef 6 flat FLOOR25 music MUS_CPTD FROM HERE, ANIMATED TEXT GOES WRONG! exittext "Com a destruiçao das Iron liches" "e seus asseclas, o último dos mortos-vivos" "foi apurado a partir deste plano de existência." "Essas criaturas tinham que vir de algum lugar," "embora Corvus, nosso herói, tem a suspeita" "furtiva que o portal de fogo do Hells Maw" "se abriu para a sua próxima dimensão." "Tendo certeza de que mais mortos-vivos" "(ou coisas ainda piores) não vêm," "Corvus terá que ir ao outro mundo e selar" "Hells Maw." "É claro que isso significa que ele pode ficar" "preso em um lugar muito hostil." "Mas ninguém nunca disse que:" "Ser um herege é fácil!" I DO RESOLVED THAT AND IT WORKED!: clusterdef 6 flat FLOOR25 music MUS_CPTD exittext "Com a destruiçao das Iron liches" I DO NOT WANT THIS TEXT SMALL "Com a destruiçao das Iron liches"... ALL WANT! WHAT I DO TO GET ALL TEXT I MADE? 0 Share this post Link to post
scifista42 Posted March 29, 2016 Try this: (one quote, multi-line) exittext "Com a destruiçao das Iron liches\n\ e seus asseclas, o último dos mortos-vivos\n\ foi apurado a partir deste plano de existência.\n\ \n\ Essas criaturas tinham que vir de algum lugar,\n\ embora Corvus, nosso herói, tem a suspeita\n\ furtiva que o portal de fogo do Hells Maw\n\ se abriu para a sua próxima dimensão.\n\ \n\ Tendo certeza de que mais mortos-vivos\n\ (ou coisas ainda piores) não vêm,\n\ Corvus terá que ir ao outro mundo e selar\n\ Hells Maw.\n\ É claro que isso significa que ele pode ficar\n\ preso em um lugar muito hostil.\n\ Mas ninguém nunca disse que:\n\ Ser um herege é fácil!" Or if it doesn't work, this: (one quote, single-line) exittext "Com a destruiçao das Iron liches\ne seus asseclas, o último dos mortos-vivos\nfoi apurado a partir deste plano de existência.\n\nEssas criaturas tinham que vir de algum lugar,\nembora Corvus, nosso herói, tem a suspeita\nfurtiva que o portal de fogo do Hells Maw\nse abriu para a sua próxima dimensão.\n\nTendo certeza de que mais mortos-vivos\n(ou coisas ainda piores) não vêm,\nCorvus terá que ir ao outro mundo e selar\nHells Maw.\nÉ claro que isso significa que ele pode ficar\npreso em um lugar muito hostil.\nMas ninguém nunca disse que:\nSer um herege é fácil!" 0 Share this post Link to post
Kassildes Posted March 30, 2016 Thanks!!! IT WORKS WELL!!!: map E1M8 "Hell's Maw" music "MUS_E1M8" sky1 "SKY1" 0 next "EndGame1" secretnext "E1M9" cluster 6 clusterdef 6 flat FLOOR25 music MUS_CPTD exittext "Com a destruicao das Iron liches \ e seus asseclas, o ultimo \ dos mortos-vivos foi apurado \ a partir deste plano de existencia. \ \ Essas criaturas vieram de algum lugar \ e Corvus, nosso heroi, tem a suspeita \ furtiva de que o portal de fogo \ Hells Maw se abriu para \ uma proxima dimensao. \ \ Tendo certeza de que mais mortos-vivos \ ou coisas ainda piores nao vem, \ Corvus tera que ir ao outro mundo \ e selar Hells Maw. \ Isso significa que ele pode ficar \ preso em um lugar muito hostil. \ Mas ninguém nunca disse que: \ Ser um herege foi facil!" Note that the bars "\" are far from the text, because it's time to Execute the game and finish, these bars appear like "_" and disrupts the text. so I decided to put them well away from the game display. 0 Share this post Link to post
Kassildes Posted March 30, 2016 WHAT SHOULD I WRITE THE SCRIPT BELOW THAT, AFTER THE ANIMATED TEXT THEN APPEARS TO NEXT IMAGE EPISODE "HELL'S MAW"? map E1M8 "Hell's Maw" music "MUS_E1M8" sky1 "Sky1" 0 next "EndGame1" secretnext "E1M9" cluster 6 clusterdef 6 flat FLOOR25 music MUS_CPTD exittex "xxxxxxxxxxxx" NOTE: (I've created a graphic PNG named "E1END" imported by SLADE into Heretic WAD). 0 Share this post Link to post
scifista42 Posted March 30, 2016 Instead of:next "EndGame1"Write:next EndPic "E1END"Also correct "exittex" to "exittext". 0 Share this post Link to post
Kassildes Posted March 30, 2016 THANK YOU!!! ALL RIGHT! YOU COULD WRITE FOR ME SCRIPT MAPINFO E3M8? (I wanted to know what would be the "next" this map) 0 Share this post Link to post
scifista42 Posted March 30, 2016 It can be whatever you want. If you want it to display another picture, use the same formula as you did here: next Endpic "LUMPNAME", where LUMPNAME is a name of some graphic lump, whichever one you want. 0 Share this post Link to post