Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
BlueSonnet

Cute Freedoom picture

Recommended Posts

After a lot of consideration, and some hesitation, i decided to show this freedoom picture that i did for a friend a while back. It hope it's in the right forum btw, because it's art and doom related.

The concept of this pic is Cutey Honey dressed up as the freedoom marine. Either that or it's an alternate world story in which the two worlds cross. Either way you interpretate it, the picture itself is based on the title screen in freedoom.

I did it in colour pencils, soft pastels and pen. I reckon it could be better. The surface for the background amd the background arm could be more smooth.

BTW i will warn you that for those who don't like cute looking things, leave the thread as it could be damaging for your eyes (j/k about that eye-damage bit but i'd thought i'd warn you anyway). :)

http://www.gravitoncity.com/gallery/tstukeother/freedoomhoney

Share this post


Link to post

Ok it should work now.

Other than that i shall address that i wish to get all art on this website relocated to my own website (i hate GC.com and i'm a little annoyed that i had to go back to the website).

Share this post


Link to post
Scuba Steve said:

Break the Shackles of Oppression: FREEDOOM


Oh yeah that reminds me. What's the storyline behind freedoom?

Share this post


Link to post
Scuba Steve said:

Break the Shackles of Oppression:[/b] FREEDOOM

Cry, FREEDOOM, cry, from deep inside... where we are all confined.

Share this post


Link to post

!!! WTF !!! *SMILIE REMOVED*

NOW THAT IS ONE HOT GIRL!!

Good job, BlueSonnet! ^_^

Share this post


Link to post

As I've told you before, I like it. :)

Share this post


Link to post

hi...

hmm, strange freedom... nice coloring...

ohhh!!! DMB are cool... hmm, in russian it stands for DeMoBilization in army...

what else... hi everyone, im back...


ave et vale

Share this post


Link to post
wasted said:

what else... hi everyone, im back...

Welcome back.

And that's a nice pic Bluesonnet - I don't mind cute drawings as long as it isn't a cute version of the doomguy.

Share this post


Link to post
EllipsusD said:

Dave Mathews Band.

Despite being a slow rock band, they are pretty damn awesome.

Share this post


Link to post
dsm said:

Welcome back.

And that's a nice pic Bluesonnet - I don't mind cute drawings as long as it isn't a cute version of the doomguy.

It's close. Freedoom. :P

Share this post


Link to post

That's a beautiful picture,Cutey Honey deserves that title!! I loved the coloring work,you got an amazing shiny effect on Honey's armor :D
So you like Go Nagai's works? ;P My fav from him is Devilman!

Share this post


Link to post

Yeah i have recently been getting into Go Nagai stuff. I recently got a cutey honey flash graphic novel in chinese language. Having found translations the book was quite cool (in combination with the art).

As for devilman, yes i do wanna give that a try too. :)

Share this post


Link to post

You, uh, should be. I think. I'm going to gouge my eyes out now. :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×