Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
burgerobot

My first Doom 2 map!

Recommended Posts

It's a functional map for sure. You should let people know it was designed for (G)ZDoom. I'd recommend experimenting with different area types (other than simple square rooms) and different transition types (other than doors).

Share this post


Link to post

Found the secret with cheating :)

Reminds me of my first maps! Keep at it and am looking forward to playing your new stuff.

Share this post


Link to post

The secret is rather easy to find (a bit too easy IMO), and I like the texture usage inside it. Otherwise, this map is pretty bland. Almost every room is the exact same, and you're just shooting into the rooms until the enemies are dead. The path to the end of the level is literally a straight line, too. It's rather easy too, I completed it without losing any health at all. It's pretty okay for a first map, especially with the lack of HOMs and such, but otherwise it's not that great. I'd recommend analyzing the aesthetics and layouts of the vanilla maps and many of the maps you see in the cacowards, and also screw around experiment in doom builder.

Just keep making more maps, man!

Share this post


Link to post

It was nice and simple for a first map, bland yes, but It's cool. Simply better then any of my first maps (I believe I lost them In my old laptop).

Secret was pretty easy too.

Share this post


Link to post

Thanks for all your replies.

I will be attempting to make more actual "authentic" seeming doom-style maps in the future - as I said, this one was mostly just a test.

I do also agree that the secret is a bit too easy to find, but that was on purpose.

And thanks to BloodyAcid for saying that he looks forward to seeing my new levels :)

Share this post


Link to post

Heh, I've made test maps before. It's best to always use a theme, either a Base theme, Hell theme, Creepy theme. Whatever fits your taste.

I'm going with an Anxiety Theme with my first legitimate map.

Share this post


Link to post

Its pretty good for a first map, changing the textures around and allowing you to go down different corridor paths would make it even better. Some new midi music would do it real good as well, but thats more of my own personal preference.

Share this post


Link to post

I don't want to sound like a douche but your map is shit. It's like a joke wad without the joke.

There is no flow and rooms are really poorly utilized. There is virtually no gameplay beyond "open door, shoot baddies and hide behind door"

If you are gonna post maps like this then plz a screenshot of the map so I know to not waste my time.

I suggest you watch/read about how horseshoes and loops work in level design.

Share this post


Link to post
illuknisaa said:

I don't want to sound like a douche but your map is shit. It's like a joke wad without the joke.

There is no flow and rooms are really poorly utilized. There is virtually no gameplay beyond "open door, shoot baddies and hide behind door"

If you are gonna post maps like this then plz a screenshot of the map so I know to not waste my time.

I suggest you watch/read about how horseshoes and loops work in level design.

Wow! What a great way to encourage new and upcoming mappers! We should dump on everyone's first maps because they aren't brilliant masterpieces!

Share this post


Link to post

Wow, you are a begginer and made this, 10/10.
(Sorry for my bad english, i am not american)
-Heitor

Share this post


Link to post

From what i've seen on suitepee's stream so far, this just isn't good at all.
You should really practice making non gimmicky maps with a decent layout instead of just square rooms in a single file line. Oh, and you should try making your maps in limit removing /boom map formats. Flats on walls just look bad.

Share this post


Link to post

Just make sure that with each map you release, you learn a new Technique (how to build shapes/geometry), Mechanic (moving level parts, the actions) Gameplay Changer (stairs, gaps, damaging floors) and if possible Feature, such as adding custom music or textures.

I also recommend learning how to build and publish for the PrBoom+ source port, this will teach you a good mapping foundation.

Share this post


Link to post

If you want to start mapping i just can say keep learning the Programm and try to figure out new stuff like Lifts or Teleports :)

Share this post


Link to post
illuknisaa said:

I don't want to sound like a douche

You kinda Failed at that.

Share this post


Link to post
illuknisaa said:

I don't want to sound like a douche but your map is shit. It's like a joke wad without the joke.

There is no flow and rooms are really poorly utilized. There is virtually no gameplay beyond "open door, shoot baddies and hide behind door"

If you are gonna post maps like this then plz a screenshot of the map so I know to not waste my time.

I suggest you watch/read about how horseshoes and loops work in level design.


Sorry for not being the new SgtMarkIV and creating a megawad with beautiful textures and level design like Hell On Earth Starter Pack.


It's my first map, and I literally told you in my post that it is a simple gimmick and is not a legitimate "doom-style" map. Your comment is pointless, and also rude.


Congratulations.

Share this post


Link to post
Pinchy said:

Feature, such as adding custom music or textures.


Yeah... that's gonna take a LONG time. For now, I'll just keep doing short simple gzdoom maps :D

Share this post


Link to post

Do something more interesting than 4 rooms in a row... just keep maps like that to yourself eh

Share this post


Link to post
MistAche said:

Do something more interesting than 4 rooms in a row... just keep maps like that to yourself eh


It was my first map, and I told you guys that it's really short and pretty simple.

It was your decision to download it :/

Share this post


Link to post
burgerobot said:

It was my first map, and I told you guys that it's really short and pretty simple.

It was your decision to download it :/


Ever heard of the boy who cried wolf? I'm going to start ignoring these 'first map' threads... I posted my first map awhile ago, but it was something I'd been working on for 6 months+ and I required feedback for a next map I'd started.

It seems you made this just to test out working doors etc. Yes, I made the mistake of downloading and playing it; it wasn't terrible, just flaccid. With that said, keep at it man.

Share this post


Link to post
MistAche said:

I posted my first map awhile ago, but it was something I'd been working on for 6 months+





Well, This was an actual first map. I figured people would expect something a little shitty. :p

Share this post


Link to post

@burgerobot man, don't stop mapping. Concentrate on your work and you will do better. For your first map, it's really a great job and you try playing more and more wad, honestly saying :) keep up good work, I look forward to see more maps from you :D

Share this post


Link to post
Yousuf Anik said:

@burgerobot man, don't stop mapping. Concentrate on your work and you will do better. For your first map, it's really a great job and you try playing more and more wad, honestly saying :) keep up good work, I look forward to see more maps from you :D



Thanks Yousuf, I'll keep working on more bigger and better maps :)

Share this post


Link to post
burgerobot said:

Yeah... that's gonna take a LONG time. For now, I'll just keep doing short simple gzdoom maps :D

Not sure about custom textures, but adding the music isn't that hard. You just need a program like XWE.

Share this post


Link to post
Pinchy said:

learn a new Technique (how to build shapes/geometry)


I'm learning how to build 3D floors and slopes now, not sure if I'm gonna include them in my next map but I might! :P

Share this post


Link to post
Mauzki said:

Not sure about custom textures, but adding the music isn't that hard. You just need a program like XWE.

XWE is really a jerk, please don't use it :( Use Slade 3, it's great and easy.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×