Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

AlanjWeh89

Members
  • Content count

    39
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About AlanjWeh89

  • Rank
    Green Marine

Recent Profile Visitors

201 profile views
  1. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    All I can say at this point, they're definitely improvements buddy. ;)
  2. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Thanks buddy! Will do I haven't tried "Inventory" I don't believe. I will give it a try and let you know.
  3. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Thank you so much! This is killer news!!! I am currently updating it, which I am close to be finished. I will let y'all know. Thank you again
  4. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Enjoy! So I have made a lot of changes since this was posted. Once I'm complete, I'll post up the version I'm currently on
  5. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Thanks for the info again. I looked in to the mods you mentioned and I can see what you mean by platforming. I'm sure I'll edit the levels once more, but I'm gonna do some editing to the "THINGS" since those won't take long. I am finally getting the hang of coding. ;)
  6. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Glad to hear bro. I am finally getting down the coding and wow it's a headache lmao Since I got the idea of inheriting THINGS, most of the errors of GZDoom Builder are fixed, but that means whatever I inherited, are now giving me this "!"... smh lol So, I'm going back through the levels and replacing them. I am debating about changing the level design on a few levels but that'll be later on for sure.
  7. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Shadow/Rise of the Wool Ball, I have played but not Sonic Robo Blast 2. I'll look into them, that way I can get idea. The levels I designed was a mix of Platforming and Non-Platforming, mainly due to reviews and people who I know that don't like platforming in FPS games... Figured I'd share the back story. I'm sure over time I'll redesign the levels. Right now, I'm just finishing with touching up features like the weapons, enemies etc. I have been busy doing that for the last week and in my opinion, I think this version is better now when it comes to gameplay. Thank you for your advice
  8. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Lol, that is exactly what I was trying to do. Jazz and Doom were my 2 favorite games in my youth. Best of both worlds for sure. :)
  9. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    That's the current one to download. Still have yet to replace it with JJDoom - 1.8 I'll replace it when I get the chance. Still have to look through each level to fix anything.
  10. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Never mind, saw the problem and got it fixed.
  11. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    So, I got to remove every single issue, except for one "Attempt to get invalid state See from TurtleGoonBullet" Is there something I'm doing wrong? Thanks in advance for advice
  12. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    @noisebloom, Thanks bud, I appreciate that. The turtle gunner enemies, I had a hard time to doing the shading at first, if that's what you mean by out of place, I'll definitely work on that overtime. I agree with the weapon strength, but I actually got that taken care of yesterday. I made so many changes, repairing and coding... Shortened the mp3 songs, they were too long Removed every error, except for one... still figuring that out Inherit a lot of the weapons, items and powers (Got tired of opening GZDoom Builder and seeing the long list of issues. Went from 57 to 16...) Removed GLDefs on certain things. Slowed down Jazz Jackrabbit. Was Speed = 2, went down to Speed = 1.5, back to standard Speed = 1 Removed a few weapons that I thought were useless or overpowered. I removed the Rail-gunner Aligned some textures and adding in missing textures I missed along the way. Designed a customized HUD (Not the Status Bar) Strengthened the firing on the Riot Shotgun and Freeze Cannon. Changed up features on certain enemies It was a headache but in my personal opinion, it runs way better than my previous versions of Jazz Jackrabbit Doom. I totally understand I don't need to apologize. I'm just the kind of person that doesn't like giving out crappy quality of anything. I am a perfectionist. lol
  13. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    @Traysandor and @NPC_CO8ALT, Thank you the honesty. I am currently touching up everything as we speak. When it comes to what y'all have said are eye openers. I'm a noob still learning, so all what you say is helpful. I slowed down Jazz to a 1.5 speed, no ludicrous speed anymore... At least in my opinion. I was really trying best to match the original game by his speed. I do agree about cut scenes. The problem is that idk how to code them... There is so much I need to learn. Weapons I'm working on, especially the shotgun. I took out the Railgun Turtle, was told he was annoying. Idk if it's the enemies HP, but I brought the HP down a pinch. Hopefully that'll help with the amount of shots taken from the shotgun, freeze gun etc. I do apologize for posting a game with so many problems. As I mentioned, this is my first mod I ever designed. I learned everything all on my own with no knowledge on what I'm doing. I am sure I have missed a bunch of important info along the way. Thank you again, I will definitely get this mod to be more awesome than it is now ;)
  14. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    Thank you for your input. I respect that on what you mentioned. I'm still working out the kinks. I'm a noob still learning. I was told that Jazz moved too slow. lol (Currently Speed = 2, originally 1)... Could 1.5 be okay or just leave him as regular Doom guy speed? I didn't want my mod to be too easy, that was before I included the railgun enemies. GZDoom is the engine to use. The errors I'm trying to figure out...
  15. AlanjWeh89

    Jazz Jackrabbit Doom TC (COMPLETE)

    How will it get to that point? Just curious. By the number of downloads?
×